Kinematografia Shqiptare e ka zanafillën e vet nga xhirimet
e thjeshta kronikale. Me kalimin e viteve e tjerë, veçmas në vitet 50 të
shekullit të kaluar lindi nevoja e zhvillimit te kinematografisë vendase sepse
në të shumtën e rasteve në Shqipëri kane xhiruar të huajt, italiane, ruse e
tjerë. U dërguan student në shkollat kinematografike në Rusi, Ceki dhe Hungari.
Prej këtyre shkollave erdhën kuadrot e para që krijuan premisat për krijimin e
qendrës kinematografinë me emrin "Kinostudioja" një titull ky që i
përshtatej euforisë së sistemit që pretendonte të krijonte çdo gjë nga e para
duke shembur çdo gjë të së kaluarës. Kronikat e para të xhiruara nga operatoret
shqiptare janë evenimentet e ndryshme që ndodhnin në vitet 50 në Shqipëri në
periudhën e rindërtimit të vendit të shkatërruar nga lufta. Përvoja në filmat
dokumentar solli edhe hapa të tjerë në krijimin e sektorit për prodhimin e
filmave artistike. Filmi "Skënderbeu" një bashkëpunim
shqiptaro-sovjetik do të shënonte hapin e parë. Në vitet 70 të shekullit të
kaluar u dërguan edhe kuadro për tu specializuar në Rumani për filmin vizatimor
Vlash Droboniku dhe Tomi Vaso të cilët e prodhuan filmin e pare "Zana dhe
Miri".
Pra trungu e kinematografisë shqiptare paraqitet me katër e
degëzimet e saj të mëdha, Filmi kronikal, Filmi dokumentar, Filmi artistik dhe
Filmio vizatimor. E mira është që të katër këto degëzime të trajtohen në vehte
prej specialisteve të filmit dhe ata që janë marrë me enciklopeditë e filmit që
kanë bërë edhe libra por dy rrjeshta në këto faqe nuk i shkruajnë veç punëve të
veta.
Ju ftoj të shkruani për secilën nga këto degë. Personalisht
duke qenë se kam drejtuar redaksinë e filmit dokumentar për 10 vjet do të hap
një faqe e të shkruaj për filmin dokumentar.
wikipedia.org
No comments:
Post a Comment